Asenkron Çalışma Kavramının Tanımı ve İş Dünyasındaki Yeri
Asenkron çalışma, grup çalışmasını ve tüm çalışanların aynı anda çevrimiçi olmasını gerektirmeyen bir çalışma biçimini ifade eder. Asenkron çalışma, diğer çalışanların görevlerini tamamlamalarını beklemeden üretkenliklerini ortaya çıkaran bir çalışma ortamı yaratır. Asenkron çalışmanın anahtarının, çalışanların bağımsız çalışmasına olanak tanıyan süreçlerin ve bu konuda gerekli güvenin oluşturulması olduğu söylenebilir. Eşzamansız çalışma hem işverenler hem de İK profesyonelleri için göz korkutucu olabilir. “Meslektaşlarımdan anında yanıt almam gerekirse ne olur? Aynı anda iletişim kuramazsak birlikte nasıl çalışabiliriz? “Toplantı olmadan durum güncellemeleri nasıl paylaşılır?” gibi birçok soru ortaya çıkabilir. Gerçekten asenkron çalışmaya uygun bir organizasyon yapınız varsa ve bu sisteme geçmeye karar verdiyseniz işiniz çok kolay. sadece güvenilir bir ekibe ve inanca ihtiyacınız var diyebiliriz.
5 Seviyeli Uzaktan Çalışma
WordPress kurucusu Matt Mullenweg, “Uzaktan Çalışmaya 5 Adım” ile uzaktan çalışmaya metodik bir yaklaşım oluşturdu. Uzaktan çalışmaya geçiş yapan ilk şirketlerden biri olan WordPress kurucusu Matt Mullenweg tarafından sunulan bu yöntem, uzaktan çalışma nirvanasına adım adım yaklaşımı açıklıyor. Artık hepimiz uzaktan çalışmanın sağlık, sanayi veya perakende için uygun olmadığını biliyoruz.
İstenmeyen eylem
İlk seviye, çoğu şirketin pandemiden önce bulunduğu uzaktan çalışma seviyesidir. Hiçbir bilinçli veya kasıtlı eylem uzaktan çalışmaya alternatif sunamaz. Belli saat ve mekanlarda ofiste çalışması bekleniyor. Çalışanların evden “ulaşılabilir” olmasına olanak tanıyan şirketler bazen bu seviyede olabilir. İlk adım, evden çalışmanın gerekli uygulamaları yaratmaması ve gerekli altyapıdan yoksun olmasıdır denebilir.
Bir web ofisini yeniden yaratın
Pandemi nedeniyle yaşanan kısıtlamalar nedeniyle dünya çapında hemen hemen tüm şirketler bir süreliğine uzaktan çalışmaya geçti; Faaliyetlerini sürdürmek için çeşitli altyapılar oluşturmuştur. O zamanlar şirketler öncelikli olarak ofis ortamını çalışanlarının evlerine taşımaya odaklanıyordu. Odak noktası kuruluşların uzaktan çalışmaya uygun olup olmadığıydı. Bu adım, tüm çalışan süreçlerini bir ofis ortamında uzaktan kopyalamak ve yönetmektir. Çalışma saatleri, çalışma yöntemleri ve eski düzene dair her şeyin doğrudan online ofise entegre edildiği aşamadır.
Çevreye uyum
Bu düzeyde işyerleri uzaktan çalışmaya alışır ve bulundukları ortamdan yararlanmaya başlar. Uzaktan çalışmaya yeni yaklaşımlar getiriliyor ve çalışan odaklı işletim sistemleri oluşturuluyor. Uzaktan çalışmada çalışanların refahını göz önünde bulundurarak teknik ekipman gibi çalışma araçlarına yatırım yapmaya başlıyoruz.
Asenkron iletişim
Temel olarak düşünürsek hiçbir insan aynı değildir. Bazı insanlar geceleri verimli bir şekilde çalışır, bazıları ise sabahın erken saatlerinde çalışır. Ofis ortamı çalışanların istedikleri gün ve saatte çalışmalarına imkan vermiyor. Uzaktan çalışma, üretken olmanız için ihtiyaç duyduğunuz faydaları sağlayabilir. Bunun için asenkron iletişime sahip bir çalışma kültürü oluşturmak gerekiyor. anında tepki vermeden hareket etme yolları yaratmak. Verimlilik için gerçek esneklik! Asenkron iletişim, en yüksek düzeyde uzaktan çalışma ve başarıya ulaşmanın en önemli adımıdır. Bu nedenle çalışanlarınızın asenkron iletişim yoluyla bir “akış” durumuna ulaşmasını sağlamalısınız. Nedenini soruyorsun? McKinsey araştırmasına göre “akış” çalışan verimliliğini beş kata kadar artırabilir. Sadece üretkenlik mi? Hayır. Aynı zamanda küresel bir ortamda başarılı olmaya da yardımcı olur. Dünyanın dört bir yanından en iyi yetenekleri işe alabilir, operasyonları 7/24 yürütebilir ve vardiyalar bittiğinde bayrağı diğer ekiplere devredebilirsiniz.
Nirvana
Mullenweg’in işaret ettiği gibi takımınızın Nirvana’ya ulaştığı yer burasıdır. Ve üzerinde çalışmaya değer. Artık uzaktan çalışma sanatında ustalaşmayı tam olarak öğrendiğimiz yer. Bu, yerleşik uzaklığa ek olarak şirketin değerlerine ve hedeflerine bağlı, yerleşik bir uzak kültür yarattığımız zirve noktasıdır. Nirvana’ya ulaşmak işinizin büyümesini etkileyecektir. En önemlisi çalışanlarınızın kişisel ve iş yaşamlarını dengelemesidir, bu da onların refahını ve bağlılığını doğrudan etkiler.