Şirket Kültürünü Yeniden Şekillendirmek için 5 Öneri

Şirket Kültürünü Yeniden Şekillendirmek için 5 Öneri

Günümüzdeki tüm şirketlerin yaklaşımlardan, değerlerden ve davranışlardan oluşan, şirketlerini ileriye taşıyacak kültüre ihtiyaçları bulunur. Bu ihtiyaç duyulan olgu şirket kültürü olarak adlandırılabilir. Şirket kültürü bir şirketin sorunlarını giderebilmek açısından yardımcı olmakla birlikte çalışanları için de doğru, etkili ve başarılı adımlar atması konusunda yol gösterici olur. Değerler bütünü olarak da adlandırılan bu kavram şirket çalışanlarının performanslarının artması, işlerine daha fazla odaklanması, verimlilik artırma amaçlı ve müşteri memnuniyeti esası ile çalışmalarını içerir. 

İyi Bir Şirket Kültürünün En Temel Direği Nedir?

İyi bir şirket kültürünün en temel direği, “Değerler”dir denebilir. Şirketlerin yıllarca birikmiş tecrübelerinden kaynaklanan değerleri şirket kültürünün temelini oluşturur ve bu kültür orada çalışmış veya çalışacak herkesin düşüncelerini ve davranışlarını yönlendirir. İyi bir şirket kültürü için çalışanların ortak değerlere sahip olması ya da kültürde sergilenen değerlerin hızlı biçimde çalışmaya başlayan bireylerin karakterlerinde de görülmeye başlaması gerekir.

Şirket Kültürü Nasıl Olmalı?

İdeal bir şirket kültürü, değerlere dayalı olmalıdır. Şirketin ilk kurulduğu dönemde sergilenen hatta kurulmasını sağlayan değerler şirketin ömrü boyunca bünyesinde bulunmalıdır. Geçmişle tam olarak bağlantı koparılmadan geleceğe de bakabilecek pencere ve perspektiflere sahip çalışanlara sahip olunabilir. Sürdürülebilirlik ve istikrar da gösteren şirket kültürü, şirketin neden ayakta olduğunu ve neden ayakta kalacağını da gösterir ki bu çalışanlara da güven verir. Temelinde her şey iletişime dayanmalı ve her şey açık olmalıdır.

Şirket Kültürünü Neler Etkiler?

  • Şirket kültürünü direkt etkileyen birçok faktör bulunur. Bu faktörlerden bazıları şu şekilde listelenebilir:
  • Liderlik: Liderler, şirket kültürünü belirlemek ve sürdürmek konusunda kritik bir rol oynar. 
  • Çalışanlar: Şirket kültürünü çoğunu çalışanlar oluşturur. 
  • Misyon ve Vizyon: Organizasyonun misyonu ve vizyonu, şirket kültürünün temel taşlarını oluşturur. 
  • Değerler ve Normlar: Organizasyonun benimsediği değerler ve iş yapış biçimleri, şirket kültürünü şekillendirir.
  • İşyeri İlişkileri: Çalışanlar arasındaki ilişkiler, işyeri kültürünün oluşumunda kritik bir role sahiptir
  • Toplumsal ve Endüstriyel Faktörler: Şirket kültürü, organizasyonun bulunduğu toplum ve endüstri tarafından etkilenebilir. 
  • Tarih ve Kökenler: Bir organizasyonun tarihi ve kökenleri, kültürünün temelini oluşturabilir. 
  • Eğitim ve Gelişim: Eğitim programları ve çalışan gelişimi, şirket kültürünün oluşturulmasında ve sürdürülmesinde önemli rol oynar.

Kurum Kültürü Nasıl Oluşturulur?

Bir şirket kültürü oluşturmak karmaşık bir süreç olabilir, ancak bir şirket kültürü oluşturmanıza yardımcı olabilecek temel adımlar şunlar olarak listelenebilir: 

  • Değerleri Belirleme: İlk adım, kuruluşunuzun temelini oluşturan değerlerinizi belirlemek olacaktır. Değerler kuruluşun misyon ve hedeflerini yansıtmalı, çalışanlar arasında paylaşılabilir ve anlaşılabilir olmalıdır. 
  • Liderlik Modeli: Organizasyon liderleri, kültürün tanımlanmasında kilit bir role sahiptir. Liderler buna göre hareket etmeli ve  değerleri ortaya koymalıdır. Liderler kültür oluşturmada öncü olmalıdır. 
  • İşe Alma ve Eğitim: İşe alım süreci doğru kültürün oluşturulması açısından önemlidir. İşe alırken adayların kurumun değerlerini paylaşmasına dikkat edilmelidir. Eğitim programları çalışanların bu değerleri öğrenmesine ve uygulamasına yardımcı olabilir. 
  • İletişimi: Şirket kültürünü oluşturmak ve sürdürmek için açık iletişim şarttır. Kuruluşunuzun içinde ve dışında etkili iletişim stratejileri uygulayarak, çalışanlar arasındaki anlayışı artırabilirsiniz. 
  • Değişim Yönetimi: Kültürel değişim zorlayıcı olabilir. Bu nedenle değişim yönetimi stratejilerinin uygulanması ve çalışanların değişimlere hazırlanması önemlidir. 
  • Sürekli değerlendirin: Sadece kültür yaratmakla kalmayın, onu sürekli  değerlendirin. Geri bildirim toplamak, çalışanların ihtiyaçlarını ve kurumsal gereksinimleri anlamanıza yardımcı olabilir. 
  • Tutkunuzu uygulayın ve peşinden gidin: Değerlerin ve kültürün yalnızca belgelerden ibaret olmadığından emin olmak önemlidir. Bu değerlerin organizasyon genelinde heyecanla benimsenmesi ve takip edilmesi gerekmektedir.
Facebook
Twitter
LinkedIn

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

E-mail listemize kayıt olun!

En yeni içerik ve kampanyalarımızdan haberdar olmak için kaydolun.

Top