İşgücü piyasasındaki rekabet arttıkça, şirketlerin adaylara daha iyi deneyimler sunması gerekiyor. Kurum kültürünün ilk yansımaları işe alım süreçlerinde görülürken, teknoloji kullanımı da yaygınlaşıyor.
İş dünyası son yıllarda birçok açıdan zor zamanlar geçiriyor. İşgücü piyasasında artan rekabet de bu zorlukların başında yer alıyor. “Büyük İstifa” (Great Resignation) olarak tabir edilen kitlesel istifa dalgası bugünlerde yerini Büyük İşten Çıkarma’ya (Great Layoff) bırakırken, doğru yetenekleri bulmak ve elde tutmak, başta İK profesyonelleri olmak üzere, tüm yöneticilerin önceliğine dönüşüyor.
Yetenek edinimi olarak tabir edilen bu süreci başarıyla tamamlamak ve şirkete değer katacak çalışanları kazandırmak için, bir çalışan adayının şirket kültürüyle karşılaştığı ilk nokta olan işe alım deneyimine odaklanmak gerekiyor. Bu noktada, özellikle büyük ölçekli şirketler, bu süreçleri hızlandırmak ve adaylara daha iyi bir deneyim sunmak için teknolojiden yararlanıyor.
Her ölçekten şirkete uyarlanabilen kurum içi iletişim ve süreç yönetimi platformları geliştiren Weoll olarak bu yazımızda sizler için işe alım süreçlerinde yaygın olarak kullanılan teknolojileri ele alacağız. Sonraki bölümde ise işe alım tamamlandıktan sonra, çalışanları elde tutmayı mümkün kılacak süreçlerde, teknolojinin rolünü özetleyeceğiz.
İşe alımda yaygın olarak kullanılan teknolojiler
Küresel araştırma ve danışmanlık şirketi PwC’nin bir araştırmasına göre çalışanların yarısı (%49), kötü bir işe alım deneyimi yaşadıklarında teklifi reddedeceklerini söylüyor. Tüm iş süreçlerinin uzaktan yürütülmeye başlandığı ve dijital dönüşümün benimsendiği bir dönemde İK departmanları teknolojiyi artık daha çok kullanıyor.
Sanal mülakatlar
Henüz sonucu belli olmayan bir görüşme için kilometrelerce yol gitmeyi zorlayıcı bulan birçok aday, özellikle ilk mülakat görüşmelerinde uzaktan, video konferans aracılığıyla görüşmeyi talep ediyor. Zira video mülakatların, yüz yüze olanlara kıyasla 6 kat daha hızlı olduğu belirtiliyor.
Video konferans uygulamalarının sağladığı kolaylık, şirketlerin de işine yarıyor. İş görüşmeleri için toplantı odaları rezerve etmek, herkesin ofiste olduğu uygun bir zaman dilimi bulmak, görüşme deneyimini uzatan planlama adımları arasında yer alıyor. İşe alım uzmanlarının %81’i, online iş görüşmelerinin kalıcı olacağını düşünüyor.
Özgeçmiş taramada yapay zeka kullanımı
Kurumsal bir iş ilanının ortalama 250’dan fazla başvuru, bir o kadar özgeçmiş dosyası aldığı biliniyor. Bu noktada bir özgeçmişin hızlı bir biçimde taranması bir dakikadan daha az sürse bile, yalnızca özgeçmiş taraması için 4 saatlik bir çalışma gerekiyor. Yapay zeka, makine öğrenmesi ve doğal dil işleme teknolojilerini kullanan özgeçmiş tarama yazılımları, güçlü algoritmalarıyla gelen başvuruları eğitim niteliği, iş deneyimi, beceriler, kişilik özellikleri gibi faktörlere göre tarayabiliyor. Bu gibi yazılımların rutin iş yüklerinin %80’ini otomatikleştirdiği biliniyor.
Başvuru takip sistemleri
Süreci otomatikleştirmek ve daha verimli hale getirmek için kullanılan teknolojiler arasında başvuru takip sistemleri de öne çıkıyor. Elle veri girişini ortadan kaldıran başvuru takip sistemleri, çoğunlukla bulut platformlar üzerinde çalışarak bakım maliyetlerini ve yüksek lisans ücretlerini ortadan kaldırır. Tüm iş akışlarını otomatikleştiren başvuru takip sistemleri, işe alma kalitesini, hızı ve üretkenliği artırmaya yarıyor.
İşe alım tamamlandı, ya sonra?
Buraya kadar çalışan adayı deneyiminden söz ettik. Fakat işin daha önemli kısmı işe alım sürecinin tamamlanmasından sonra başlıyor. Teknoloji, çalışan deneyimini iyileştirmek, çalışan bağlılığı ve motivasyonunu yüksek tutmak için, kurum içi iletişim, süreç yönetimi, kurumsal kaynak yönetimi gibi aşamalarda da önemli rol oynuyor.
Çalışma ortamındaki pozitif iletişimi artıran, uçtan uca iletişim ağı oluşturarak iş süreçlerini tek platformda yönetmeye olanak tanıyan Weoll olarak, geliştirdiğimiz teknoloji çözümleriyle şirketleri geleceğe hazırlarken güçlü bir organizasyon kültürü oluşturmalarını mümkün kılıyoruz. Güçlü bir şirket kültürünün şirket başarısına etkisini, bağlı çalışanların şirket kültürüne olan katkılarını biliyor, çalışan deneyimi ve kurum içi iletişimi zenginleştirecek bulut tabanlı platformlar geliştiriyoruz.
● İnsan Kaynakları Süreçleri’ni odağa alan çözümlerimizle sahadakileri, üretimde çalışanları, ofistekileri ve uzaktan çalışanları, ortak bir çalışma ve iletişim alanında bir araya getiriyoruz. Birlikte çalışma kültürünü geliştirmeyi, e-öğrenme araçlarını kurum içinde erişilebilir kılmayı, şirket kültürüne dair tüm bilgi ve verileri tek bir platformdan ulaşılabilir hale getirmeyi amaçlıyoruz.
● Yan haklar, organizasyon şeması, izin, avans, bordro gibi tüm bilgilere ortak bir platformdan ulaşabilen çalışanlar, geribildirimlerini de yine bu platform üzerinden verebiliyor. Weoll olarak şirketlere, mekan ve cihazdan bağımsız birlikte çalışma kültürü yaratma, akıllı teknolojileri kullanarak kurum kültürünü şirketin her katmanına yayma olanağı sunuyoruz.
● Kurum İçi İletişim Süreçleri için geliştirdiğimiz ve gücünü teknolojiden alan çözümlerimizle iç ve dış iletişimi eşzamanlı hale getiriyor, e-posta iletişiminin külfetini ortadan kaldırıyor, tüm çalışanların özgürce bir araya gelebileceği dijital bir alan yaratıyoruz. Şirketlerin kurumsal kimliklerine göre özelleştirilebilen kurumsal portallar aracılığıyla, tüm çalışanların şirkete dair gelişmeler hakkında aynı sayfada kalmasını sağlıyoruz. Ortak değerler ve umut veren bir amaç etrafında bir araya gelmiş bir topluluğun parçası olduğunu hisseden çalışanların şirketlere katacağı değeri açığa çıkarmak için kolay yönetilebilir, ihtiyaçlara göre uyarlanabilir bir platformu kullanıyoruz.
● Bilgi Yönetimi Süreçleri çözümümüz sayesinde çalışanların yetkileri doğrultusunda kurumsal dokümanlara ortak bir alandan kolaylıkla ulaşmalarını mümkün kılıyoruz. Platformda üretilen dokümanları versiyonlarıyla birlikte ilgili gruplara ‘okuma görevi’ olarak ileten platformumuzla, görev ve belge yönetimi süreçlerini bir araya getiriyoruz. Şirketin hafızasını tek noktada toplayarak bilgi asimetrilerinin, yanlış anlaşılmaların ve eksik işlerin önüne geçmeyi kolaylaştırıyoruz.
● Kurumsal Kaynak Yönetimi Süreçleri’ne odaklanan çözümümüz sayesinde toplantı odası, şirket aracı gibi ortak kullanıma açık kaynakların en iyi şekilde planlanmasını sağlıyoruz. Şirket kaynakları için arama ve rezervasyon olanağı sunan platformumuzla, hammadde yönetimi, satın alma süreçleri, lojistik süreçleri, dijital evrak ve arıza bildirimi gibi konulardaki operasyonları dijitale taşıyarak verimliliği üst seviyeye çıkarıyoruz.
Weoll olarak geliştirdiğimiz ve kesintisiz şirket içi iletişimi sağlamasını hedeflediğimiz tüm teknoloji temelli çözümlerimiz, Google Workspace (eski adıyla G Suite) ve Microsoft 365 (eski adıyla Office 365) gibi başlıca iki iş çözümleri ailesiyle entegre çalışabiliyor. Ayrıca örnek modelleri ve kanıtlamış yöntemleri kullanarak çözümlerimizi perakende, üretim sektörlerinde faaliyet gösteren ve dijitali odağına alan kurumlara kolayca uyarlayabiliyoruz. Bulut platformlarının ve esnek altyapımızın gücüyle, grup şirketleri için ölçeklenebilir bir yapı sunuyoruz.